Dag 30. Duo Lago

25 mei 2015 - Osteria Nuova, Italië

• Viterbo ~Osteria Nuoava   75 km

Had ik oorspronkelijk max 4 weken in gedachte, na mijn eerste echte week had ik dat bijgesteld. Ik had 3 rijtjes genoteerd van 10 dagen inclusief 1 rustdag per rij. Als ik ieder rijtje 660 km zou rijden dan kon ik op 25 mei in Rome aankomen. Dat wordt 26.
Er was wat Bestse onrust. Dus bij mij ook. De start van de dag was matig. Ik wilde omdraaien en z.s.m. naar huis. Ik dacht aan de long and winding road. Voorwaarts was toch slimmer en sneller. Ook dat ging niet zo vlot. De vermoeidheid gaat nu na zo'n 2000 km bij het minste of geringste opspelen. Het weer was weer in goede doen. En de route, ja wat kan ik anders zeggen dan bijzonder fraai. Inderdaad, ook weer met de nodige stijgmomenten en die gaan steeds meer pijn doen. Toch sta ik soms zelf te kijken hoe veel ik weer geklommen ben, op mijn manier, maar toch.
De tocht voerde vandaag vanaf Viterbo naar het zuiden langs twee meren. Eerst door bosrijk gebied. Het leek een beetje op de Kampina en de Oisterwijkse bossen en vennen. Maar dan met meer bossen, meer bochten, meer asfalt, meer en hogere heuvels, maar minder vennen. Het eerste deel van de route maakt een bocht om het Lago di Vico. Hierin zat ook de aangekondigde hobbelroute over onverharde weg. Die was te doen. Verder was er hier en daar een plas. Maar als MTB-er kom ik daar wel door of liever langs. Bovendien: geen Toscaanse plakkleimodder, maar zwarte grond. Het meertje ligt in een oude vulkaankrater.
Daarna via Ronciglio zuidwaarts naar het volgende meer. Halverwege ligt Sutri.  Daar ben ik met Brig en Simone geweest. Natuurlijk even kiekjes maken van de poort, het plein met het terrasje, de grotkapel, de picknicktafel (lunchen) en natuurlijk het amfitheater. Wij vierden toen onze vakantie op een camping bij Lago Bracciano. En daar reed ik nu ook naartoe. Toen ik bij Trevignano aan de oever van het meer stond, ben ik er eens even goed voor gaan zitten om te genieten in het zonnetje. En wat een rust zo in het voorjaar. Via de oostzijde van het meer ging het verder. Op alle borden staat nu ook Roma aangegeven. Iets minder dan 40 km voor mijn einddoel vond ik een mooie kamer in Azienda Agriturismo d'Olmo. Landelijk gelegen. Prachtige omgeving. Helaas geen restaurant zodat ik voor de 2e keer deze reis moet improviseren. Dat maak ik morgen wel goed met een Romeinse lunch en dito diner. Rome, ik kom er aan!

1. Joost:
    25 mei 2015
    Morgen is ook een mooie dag Dirk.
    Goed hoor!
  2. Adriaan van de Sande:
    25 mei 2015
    dag Dirk,
    de laatste loodjes zijn het zwaarst, maar de beloning van een aankomst in Rome zal dit zuur weer zoet doen smaken!.
    Voorwaar een prestatie om trots op te zijn, op weg naar de Via Appia!
    Succes!
    Adriaan.
  3. Paul:
    Hoi Dirk,
    na een mooie dag, met minder hobbels dan verwacht, de laatste stop vandaag. 25 of 26 maakt niks uit, morgen ga je over de 'finish'.
    Super gedaan, geweldige reis en doorgezet tot het laatste eindje. Lekker rustig de laatste km's, geniet er dubbel van, ff langs de Paus en dan back home. Proficiat !
    groet,
    Paul
  4. Karin:
    Dirk
    Wat een prestatie, nog een paar luttele km en je bent er. Het was mooi om je te volgen en zoals je schrijft, hoor ik je ook spreken. Geniet vandaag volop van het laatste stuk.
    Jij did it your way. En dat was bijzonder, een ervaring die wij mochten meebeleven en jij voor altijd bij je hebt.
    Tot snel.
    Karin
  5. Peter en Anita:
    26 mei 2015
    Hallo Dirk, knap hoor een hele prestatie op de fiets naar Rome en je bent er bijna. Geniet van je laatste kilometers. Wat maakt het uit de 25 e of de 26 e aankomen. Schema's worden gemaakt om ervan af te wijken. Venie, vidi, ego af locum Romae.
    Tot binnenkort, we zijn benieuwd naar je boek van de reis naar Rome
  6. Marc:
    26 mei 2015
    Proficiat jongeman. Bedacht , gepland en gedaan. Kan niet beter. Helemaal top. We horen de verhalen straks graag van jou. Kunnen we nog eens een goede analyse "brainstormen" met de broertjes. Tot zeer spoedigst en geniet van Rome.
  7. Marie-Therese Akay:
    Geweldig!
    Bijna jammer dat je er bent, ik ga je verhaaltjes 's-ochtends bij de koffie missen....
    Succes bij de laatste kilometers!
  8. Pieter Biemans:
    Hoi Dirk,
    Einddoel in zicht!! Wat een ervaringen. Zals anderen geniet ik elke dag weer van jou mooi geschreven verhalen.
    Chapeau voor zo'n prestatie.
    Gr, Pieter.
  9. Helma en Gerrit:
    King of the world!!
    Zet alles op standje toerist en geniet van elke pedaalslag en elke meter.
    Vergeten zijn de kleine ongemakken, wat overblijft is de herinnering aan een heroïsche tocht die bijna in heel Brabant al legendarisch is. Of je nu in Boxtel, Best, Tilburg of waar dan ook bent, iedereen heeft het over jouw fantastische prestatie.
    Die laatste paar kilometers vliegen voorbij, en dan heb je je doel bereikt.
    Dikke proficiat.
  11. Angela:
    Proficiat!!! Topprestatie!
  12. Ad (ome):
    Dirk,
    Net pas voor t eerst je laatste vijf reisverhalen gelezen.
    Wat een geweldig avontuur jij meemaakt !
    Prachtig om te lezen.proficiat met het voltooien van deze odyssee. Gegroet en veilige terugreis. Ad.
  13. Gerry:
    Dirk,
    Te gek man je hebt het.geflikt, alvast proficiat met deze prestatie en geniet van Rome want je bent er, dat zie ik aan de reactie van Brigitte. Tot gauw dan hoop ik je mooie reisverslag uit je eigen mond.