Dag 2. Rode heuvels?

27 april 2015 - Raeren, België

• naar De Rode Duivels
  • Maastricht ~ Raeren   52 km
  • Willem-Alexander viert 'n feestje

Om 7 op, om 9 vertrokken. Het ritme en de routine moeten nog groeien. Ik kom een enkele, oranje-versierde persoon tegen. Dan de stad uit. Het is meteen een mooi landschap. Genieten dus van de Zuid-Limburgse heuvels en het gat in de mortelberg. Wat er van over is kost mij toch de nodige klimzweetdruppels. Wielrenners, ook oudere heren, wensen me een goede reis helemaal naar Rome.
Vlak voor Sippenaeke de grens over, in het land van de Rode Duivels. Nou, volgens mij zitten die Red Devils in de heuvels hier. Voor mij als nietklimmer moest ik voor mijn gevoel even flink stijgen, en dat viel niet mee. En dat voorspelt niet veel goeds voor de nabije toekomst als de echte grote jongens komen. Maar ik herstel snel en straks heb ik heuse klimbenen, toch!
Het weer is me te fris. Even uitblazen op een mooi plekje in deze fraaie omgeving is echt te koud. Dan maar vlug nog een worstenbroodje wegwerken. Halverwege nog een erg leuk cafeetje gevonden met erg leuke sfeer en heerlijke appeltaart. Daar krijgt de mens goede zin van.
Nog wat kort klimwerk. Ik denk dat ik aan mijn techniek moet werken: goed schakelen, goede kadans, rustig blijven ademhalen (dat is in alle situaties het beste). Al voor ik in Raeren aankom, heb ik besloten daar te stoppen en morgen de Vennbahnroute op te pikken.
Ik huur een kamer bij een oude dame in een bungalow aan de Neustrasse. Ik denk aan mijn pas overleden schoonmoeder, ook een oude dame in een bungalow. Kamers verhuren deed ze niet, maar ik was er altijd welkom en heb er heerlijk geslapen. Dat gaat hier ook lukken. Raeren is uitgestorven: Ruhetag. Alle restaurants, brasserieën, cafés etc. gesloten, allebei. Dat is toch wat anders dan het leven in de stad gisteren waar 's avonds nog "Heaven must be missing an angel" over de Maas galmde. Maar dat was gister, dit < is nu en misschien lig ik eens een keer echt op tijd op bed. Welterusten.

1. Tjen:
    Dirk,

Blijf steeds denken: de hoogste berg ben ik zelf. Dan gaat het beslist lukken.
    Veel succes en pluk elke dag !

Tjen
  2. Hans:
    Dirk,
    Mooie start van de reis. De eerste heuveltjes in de benen. Morgen naar de hoge Veenen. Mooie herinneringen. Kijk uit dat je niet verdwaald en geen riviertjes over steken.
    Mooie reis met mooie verhalen en boeiende ontmoetingen.

Hans
  3. Peter en Anita:
    27 april 2015
    De spaanse bergen leveren geen moeite op met een kia. Staat er ook een napoleon in de gang ?
    bij de volgende helling , gewoon de Who opzetten ; following you I climb the mountain
  4. Paul:
    Hoi Dirk,
    knap werk, het is altijd even wennen bij de Belgen. Lekker rustig en kracht opbouwen, dadelijk vlieg je er overheen. Ik mis wel de pint op de foto, daar zijn de Belgen dan weer goed in.
    groet,
    Paul
  5. Willy:
    Heej die Dirk,
    Lekker rustig wat klimkilometers in de benen krijgen (dat gaat best wel snel). Tegen de tijd dat de grote jongens komen is het voor jou een peulenschil (zou ik achteraf zeggen....).
    Een voortvarende reis gewenst en je kunt nu al trots op jezelf zijn.
    Geniet ze.
    Lefthand Willy
  6. Michiel:
    28 april 2015
    Dat gaat goed dus. Heerlijk fietsen in het glooiend landschap. De hogen vennen zijn gelukkig vlakker met mooie paden door de bossen.
  7. Luc:
    28 april 2015
    Leuk Dirk!! Het gaat dus goed. Je hebt gelijk, die klimbenen komen vanzelf en de conditie ook. Het grootste probleem zijn je billetjes. Goed insmeren, want uren op dat zadel zijn ze niet gewend...... Leuk om je zo te volgen en als je literaire kunsten dezelfde tred gaan volgen als je conditie dan wordt het nog smullen geblazen! Fiets en geniet ze! Groetjes!
  8. Frank:
    30 april 2015
    Hoi Dirk
    Mooie reis verslagen leuk om te volgen. Ik verwacht dat je de beklimmingen anders aan gaat als de eerste keer bij Emma( na 3x proberen in een sprint de berg op te komen, uiteindelijk de tong op de schoen hebben. ) Geniet ervan maar dat lukt wel zo te lezen.
    Fietsze
    Groet Frank