Dag 4. De vierde dag

29 april 2015 - Junglinster, Luxemburg

• Burg Reuland ~ Junglinster   80 km

Alleen in een zespersoonskamer. Wat een ruimte, wat stil, te. Goed ontbijten was het devies van andere fietsers. Nou, dat heb ik hier gedaan. Prima keuken trouwens in Hotel Ulftaler Schenken. Gisteren heerlijk gegeten met een vissoepje als appetizer. Ik heb een flink stuk vlees besteld. Ik denk dat ik dat nodig heb, vind ik bovendien ook lekker. De entrecote is dan ook delicious.
In de ochtend lekkere, verse, bruine broodjes. Ik heb er twee extra gesmeerd voor onderweg, dit keer ongevraagd.
Dan de weg op. Het is frisjes, maar lekker. Het beginpunt van de verdere route naar Rome ligt op een steenworp afstand. Maar dan moet je wel omhoog gooien. Als mijnheer Benjaminse in zijn reisgids spreekt over 'klimmetje ' dan weet ik het ondertussen wel. Da's niks voor een Beste zandhaas met teveel bagage (en ik was nog zo gewaarschuwd door Tjen en Maarten: "Alles wat je thuislaat is mooi meegenomen.").
Maar ja, het paste in de tassen die ik had. In Burg Reuland heb ik al een oud slot achtergelaten. Is niet nodig. Maar ik moet meer spullen kwijt (Briggus zal dit beamen en u de zolder tonen).  Wat te doen met mijn zes boeken, mijn zomerkleding en winteroutfit (ik wil warm de Alpen over), mijn extra schoentjes, de bijlagen van de VK en mijn muziek (oh nee, die weegt niks ). Ik moet wat kwijt.
Ook aan u, lezer. Ik heb vandaag alleen maar gefietst, met klimmetjes (!!) en afdalingen, langs stroompjes, weilanden, bossen en rotsen. En ja, veel prachtige uitzichten, natuur, frisse lucht, wat zon etc. Meer kan ik er niet van maken vandaag. Misschien iets te lang gefietst, mijn bovenbeenspieren sputteren soms tegen. Nie mauwen, zeggen ze in Tillyburg.
Ook deze trip weer meerdere malen de grens over gestoken. Door dorpjes gereden met kerktorens zonder uurwerk. Dat hoeft hier ook niet: de tijd staat er stil. Auto's getuigen van de moderne tijd, maar ook daarvan staan de meeste stil voor de zeer rustig ogende huizen.
Ik kom eigenlijk ook niet zoveel mensen tegen. Weinig praatjes dus. In Vianden slurp ik een lekkere Kraftbruhlsuppe op. Een beetje zout had ik nodig. Aan het einde van de middag trap ik bijna in de val: uitgestorven gebied, geen hotels. Gelukkig is er Junglinster nog. Welgeteld 1 hotel. Een andere was gesloten en zag er sowieso maar creepy uit, zoals het huis in Psycho. Net een pizzaatje en een lekker ijsje op, in Piccobello (natuurlijk ) naast het hotel. Morgen kom ik in La Douce France.

1. Desiree en Harold:
    29 april 2015
    Goedenavond Dirk,

wat prachtig om je reisverhalen te lezen en je te mogen volgen! Echt heel erg leuk!
    Wij zijn vandaag alvast je einddoel aan het verkennen. Eind van de middag aan gekomen in Rome. Wij waren er wel ietsje sneller dan jij er over zal doen maar denk ik niet eens veel comfortabeler. Zo een volgepakt vliegtuig met steeds harde monotone geluiden, vieze geuren en luchtzakken is het ook niet helemaal. En dan niet te vergeten het lange lange wachten. Lieke vloog voor het eerst maar vond dit op zijn zachts gezegd byzonder. Tja wij hebben aan je gedacht toen wij contactloos door de lucht vlogen:-)
    vanavond heerlijk genoten van een echte Italiaanse pizza heerlijk en daarna op verkenning. .......dirk vergeet de trevi fontein. ....echt je ziet er niks van. Hij stond helemaal in steigers, geen enkel beeld was zichtbaar. Jammer van het grote stuk lopen over de Romeinse heuvels. Morgen gaan we even naar de paus en kapel en zullen bij hem alvast aankondigen dat je onderweg bent. Zal hem weldeugd ddoen! !
    Lieve dirk zet hem op en wens je een hele fijne ontspannen reis toe. We kijken er naar uit om je volgend verhaal te lezen.
    Vele groetjes en liefs Harold, Dees en Lieke
  2. Pieter Biemans:
    30 april 2015
    Inderdaad prachtig die verhalen.
    je omschrijvingen maken net of je er zelf bij bent, ....... echter dan wel vanuit een redelijk comfortabele kantoorstoel!
    groetjes, Pieter
  3. Paul:
    Hoi Dirk,
    ook nu lees ik pas je reisverslag van gisteren, het lijkt wel een culinaire fietstocht (grapje) maar dan wel na een flink portie fietsen. Omgeving lees ik, is prachtig incl. de 'heuveltjes' van mijnheer Benjaminse. Na afloop maar een keer in de pen kruipen om de definitie van heuvel even op te vragen.
    Niet te veel op een dag, neem de tijd en geniet,
    groet,
    Paul
  4. Rob:
    Broeder,
    Eten en uitzichten zijn prima zo te lezen!
    Hoe bevalt het om alleen onderweg te zijn??
    Fiets en geniet ze.
    Rob.
  5. Coen:
    30 april 2015
    Hee Dirk, of is het nu al Remy ;-) Mooie verhalen man en kijk nu al uit naar de volgende! geniet van je reis! HG Coen